راه های دسترسی غیرمجاز در آزادراه های استان قزوین مسدود می‌شود 

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: برای کاهش سوانح جاده‌ ای، مسیر‌های دسترسی غیرمجاز و نا ایمن ایجاد شده در کنار بزرگراه و آزادراه‌های استان مسدود می‌شود.

مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین در جلسه  شورای ترافیک استان  گفت: برای ایمن سازی جاده‌های استان و کاهش سوانح بایستی چند اقدام عاجل در دستور کار قرار گیرد که مسدود کردن راه‌های دسترسی غیر مجاز در کنار بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از آن جمله است.

وی بیان کرد: بار‌ها این مسیر‌ها مسدود شده، اما همچنان شاهد تردد برخی شهروندان هستیم که حادثه ساز شده و به نظر می‌رسد شاهد یک نوع رها شدگی هستیم و مردم هم عادت کرده اند از مسیر‌های کوتاه و خطرناک عبور کنند که نیازمند فرهنگ سازی و برخورد جدی است تا از بروز سوانح خطرناک در جاده‌ها پیشگیری شود.

رجحانی یادآورشد: برای ماه‌های پایانی سال باید ایمن سازی در اولویت قرار گیرد و یک ضرب العجل ۴۰ روزه با دو ماه تمدید برای دستگاه‌ها تعیین کنیم تا برای مسدود شدن مسیر‌های غیر مجاز، خط کشی، تامین روشنایی، اصلاح نقاط حادثه خیز و برخورد با رانندگان متخلف خودرو‌های سنگین در استفاده از بارنامه و ساماند‌های بار‌های متعارف اقدام شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین افزود: نظافت کنار آزادراه‌ها و نیوجرسی‌ها باید جدی گرفته شود، زیرا گاهی حادثه ساز می‌شود و برای اصلاح ورودی و خروجی شهر محمدیه از اتوبان و دسترسی به مجتمع‌های بین راهی و رفع نقاط حادثه خیز برنامه ریزی شود.

رجحانی گفت: همچنین حضور مستمر پلیس راه در آزادراه و پایش مسیر هم مهم است و باید زمان بندی حضور پلیس اعلام شود.

وی اظهارداشت: ضرورت کنترل سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی و خودرو‌های سنگین، هماهنگی در خدمت رسانی مراکز امدادرسانی خودرویی و یکپارچه شدن آن‌ها و تعیین تکلیف برای شکل گیری یک نظام یکپارچه در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول گفت: تامین روکش آسفالت مسیر‌های استان ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و زمان بر است، اما سایر طرح‌ها مانند نصب علایم و مسدود شدن مسیر‌های دسترسی غیرمجاز و خطرناک با کمترین هزینه محقق شدنی است که باید تسریع شود.

وی در خصوص ایجاد پد بالگرد در کنار جاده‌های مهم مواصلاتی نیز گفت: در استان بیش از ۱۰۲ نقطه برای ایجاد پد شناسایی شده که بیشتر برای مناطق روستایی است تا در زمان سیل بتوان امدادرسانی هوایی را تسریع کرد.

اسماعیلی مدیر کل امور شهری استانداری هم گفت: مقابله با اختلال خودرو‌های سبک و سنگین در جاده ها، آشکارسازی نقاط حادثه خیز، تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام مجتمع‌های بین راهی و استفاده بیشتر از تابلو‌های تبلیغاتی برای فرهنگ سازی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.